Om du vill bli medlem i Orsa Båtklubb och vill ha en båtplats kontakta
hamnkapten Pontus Björklund 070-540 91 55 eller ordf Anders Rosenquist 070-694 13 50.
Medlemskap är obligatoriskt om du vill boka en båtplats i klubben.

Medlem av OBK skall:

- Ta del av OBK's stadgar
- Fullgöra arbetsplikt
  Arbetsplikten beslutad av årsmötet skall bestå av ett nattvaktspass och ett arbetspass.
  Fullgörande av arbetspliketen ger reducerad hamnavgift med 500 kr.
  Fullgörande av nattvaktspass ger reducerad hamnavgift med 1000 kr.

Arbetsplikt

Dagar för arbetsplikten bestäms för varje år och läggs ut under 'kalender' där du hittar aktuella tider för året.
Vid dagarna för arbetsplikt bjuder klubben på korv, dryck och kaffe. Vad som skall göras hittar du under 'kalender' eller på anslagstavlan i hamnen veckan innan.
Arbetsplikten kan även utföras som gräsklippning under sommaren eller som grillmästare i hamnen (2 personer) under Orsayrorna och anmälan till dessa uppgifter kan noteras på en lista i klubbstugan.

Nattvaktsregler

- Passet börjar vid 21-22 tiden och slutar vid 05 tiden
- Vaktpassen förläggs till juni - september
- Man bör helst vara 2 personer
- Man låter det lysa i klubbstugan
- Notering görs i journal som finns i klubbstugan.
- Man gör några inspektionsrundor i hamnområdet under natten
- Städning av klubbstugan och gästtoalett innan man lämnar passet

Medlemsavgifter

Vuxen                 250:- inkl försäkring

Medlemsavgiften och hamnavgiften aviseras inför varje säsong och medlem som inte inom en månad efter avisering betalt föreskrivna avgifter anses ha utträtt ur klubben och innebär också att man mister sin båtplats.
Tänk på att det vid arbetsdagar, nattpass, gräsklippning och liknande arbeten som utförs för klubben endast är betalande medlemmar som är försäkrade.